Wij zijn een groep super enthousiaste hard werkende en gezellige meiden van 6 tot en met 26 jaar. Wij trainen 3x per week, in totaal 4 tot 6,5 uur per week, in onze prachtige nieuwe turnhal. Bij ons staat plezier op nummer 1. Maar wij willen ook erg graag nieuwe dingen leren en onze doelen bereiken. Daar werken we hard voor met z’n allen.

Onderbouw 6 tot 9 jaar – KNGU Fundamentals De onderbouw turnsters trainen hard voor de elementen die in hun turnmapje staan, zodra ze een nieuw element kunnen, verdienen ze namelijk een sticker. Op deze manier leren ze snel en blijft het ook leuk! Twee keer per jaar laten de onderbouw turnsters tijdens een meetmoment zien wat ze allemaal geleerd hebben.

Middenbouw 9 t/m 12 jaar – niveau 3 en 4 Het leukste vinden deze turnsters, dat ze een echte vloeroefening op muziek aangeleerd krijgen die ze op de wedstrijden mogen laten zien. Deze wedstrijden zijn in de regio Gelderland Midden. Als we zelf geen complete teams kunnen vormen werken we samen met clubs uit de omgeving.

Bovenbouw – 3e t/m 1e divisie De turnsters uit de bovenbouw doen mee aan individuele- en teamwedstrijden. De teams worden ook wel gevormd met verenigingen uit de omgeving. De wedstrijden van de bovenbouw turnsters vinden plaats in het district Oost (Gelderland en Overijssel), daarnaast worden er ook landelijke wedstrijden geturnd. In de afgelopen jaren zijn er prachtige resultaten behaald, met als hoogtepunten district- en landelijke finales.

We trainen veel op de turnelementen maar we besteden ook veel aandacht aan fysieke voorbereiding. Voor blessurepreventie en helaas soms ook behandeling werken we samen met een fysiotherapiepraktijk.